уторак, 23. октобар 2018.

Kнедле за супу

 Када сам тек почињала да кувам супе и чорбе на почетку брака, морам признати да се то сводило на оне које су постојале у студентској мензи. Претпоставила сам како се оне праве и правила их отприлике, по осећају, без неког посебног предзнања и рецепата, али су, неким чудом, увек успевале. Моја мама није имала обичај да супу кува за сваки ручак, али је мој муж понео такву навику из куће, па сам се и ја томе приклонила. И сад, није да их кувам сваки дан, али кувам супе и чорбе, као и потаже врло, врло често. 
Сигурно сви волите традиционалну супу са гриз кнедлама, али вам се чини да је то претешко направити, па ни не покушавате већ купите ону у кесици. Ја сам се управо супе са кнедлама највише плашила, док нисам нашла један одличан рецепт, који проверено успева, осим када вас мрзи да измерите састојке, што се мени пар пута десило. Онда имате два исхода: или ће се кнедле убрзо распасти, па ћете рећи укућанима да је то у ствари пилећа чорба, само са гризом уместо брашна; или ће бити тврде као камен, а онда их само кувајте још пола сата на јако тихој ватри у поклопљеној шерпи и највероватније сте спасили ствар. И немојте да бринете ако не изгледају савршено, попут куповних! Гарантовано  су савршено укусне, а пре свега здравије од њих.


Састојци

50г путера
1 јаје
100г пшеничног гриза
прстохват соли
прстохват бибера
мало свеже нареданог мускатног ораха

Припрема


Састојци не морају да буду собне температуре пре прављења, али ћете их лакше саставити ако буду. Супу скувајте и процедите, вратите на ринглу и пустите да буде врућа, али никако да ври.
У дубоки тањир ставите све састојке и виљушком  добро изгњечите и измешајте да постану хомогена смеса.




 Главни састојак ових кнедли је, по мом мишљењу, мускатни орах и немојте никако да га изоставите! Одушевићете се мирисом и укусом, који даје кнедлама. 
Истог тренутка када направите смесу, тањир премештате близу шерпе и малом, најмањом кашиком коју имате узимате по мало смесе и прстом скидате са кашике и спуштате у супу. 




Мени је ово најбржи начин, а битно  је ово радити брзо да би се све кнедле у исто време скувале. Као и код кнедли са шљивама, нису готове кад испливају на површину! То је знак да шерпу треба да поклопите, искључите ринглу и оставите их тако још 20-ак минута. У међувремену их пробајте да видите да ли су куване. 


Дозвољено је да имају ону жуту зрнасту средину, али ако су веће. Мале се углавном скроз скувају. Споља су растресите, унутра компактније, али меке. Деца их обожавају! Ако не воле супу, ово је један од начина да је заволе, јер ће им бити забавно да лове кнедле кашиком по тањиру. 

Да ли сте знали?

Мускатни орашчић, орашче, зове се још и морски орашчић, па сам као мала због тог назива мислила да расте на дну мора! У ствари, мускатни орах је зимзелено дрво, које расте у Индонезији, а орашчић је центар плода који личи на кајсију. Има лековита, афродизијачка и антисептична дејства у малим количинама, док је у великим  халуциноген, па чак и смртоносан. Користи се у многим кухињама света, а код нас је најраспрострањенија употреба у славском житу. Чак се и једна торта, чувена Жито торта зове управо тако, јер у себи садржи мускатни орах, иако нема ни трунке жита! Као зачин најбоље га је користити свеже ренданог, а куповати цело орашче, уз које добијете мало ренде. Чувајте га у затвореној теглици на сувом и тамном месту. Одличан је као зачин за кромпир пире, бешамел сос, печурке, супе, кексиће, медено срце... Ја толико волим да га употребљавам, да ме муж понекад "од милоште" зове Мускатни Орашчић, што мени није нимало смешно!

Нема коментара:

Постави коментар